Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 09 sep 2010, 19:27

Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Bookmark and Share
Det godaste proteinpulvret EVER 
Författare Meddelande

Inlägg Det godaste proteinpulvret EVER
Hej alla veganvänner,
jag bara MÅSTE dela med mig av detta..... Jag har fått en uppenbarelse!!
Jag styrketränar och känner att jag behöver extra protein. Därför har jag i många år letat efter ett veganskt proteinpulver som har en komplett aminosyraprofil OCH smakar gott!! Dom är inte vanliga kan jag tala om! Dessutom vill jag undvika soja, då jag redan äter mycket tofu och sojakött.
Men nu har jag hittat den........

PLANTFUSION multi source plant protein

Oslagbar!! Den finns i ej smaksatt, chocolat och vanilla bean. De två sistnämna har jag testat och dom är GODA. Inte bara okej, dom smakar verkligen GOTT.
Kolla in den här länken;

http://store.veganessentials.com/plantf ... p2577.aspx

Eftersom den måste beställas från USA så är frakten ganska dyr, jag har därför
mailat Goodstore här i Stockholm och bett dom ta in denna fantastiska produkt eftersom den inte finns i Sverige idag, och dom har lovat att titta på det. Snälla, gör detta ni med!! Konsumentmakten är kraftfull!!

09 mar 2010, 10:39
Profil Skicka e-post

Inlägg Re: Det godaste proteinpulvret EVER
done!

09 mar 2010, 13:32
Profil Skicka e-post WWW
Användarvisningsbild

Ska komma ihåg nästa gång jag beger mig dit :)

10 mar 2010, 17:09
Profil Skicka e-post
Användarvisningsbild

Ska också fråga om det nästa gång! Om de inte gör det, så kanske man kan köra en sam-beställning? Det borde ju bli billigare?

10 mar 2010, 21:11
Profil Skicka e-post

Det innehåller stevia, vilket jag är lite misstänksam mot. Stevia är väl inte tillåtet innom EU?

10 mar 2010, 22:55
Profil Skicka e-post
Användarvisningsbild

Det gjorde mig nyfiken på vad det var för nåt.. Men du verkar ha rätt.

"Godkännande av stevia som sötningsmedel
Sedan år 2005 har stevia och dess extrakt varit godkänt att användas som tillsats i djurfoder i Europa. 1
985 gjordes den första ansökan och sedan dess har flera ansökningar lämnats in, både för användande
som Novel Food och som tillsats. Alla dessa har fått avslag och några av anledningarna till att det inte
har godkänts är följande:

• det testade ämnets koncentration har varit för lågt, eller oklart specificerat
• man vet inte tillräckligt om huruvida ämnet bryts ner och absorberas av kroppen
• cancerogena effekter har visat sig hos en viss art manliga råttor (dock även bland kontrollgruppen ur samma art)
• osäkerhet om ifall de manliga fortplantningssystemen påverkas av stevia
• i allmänhet har för få studier utförts vad gäller toxicitet, cancerogena och mutagena effekter
(European Commission, 1999)

Under 2007 har ytterligare ansökningar för stevia lämnats in, både för att bli godkänt som livsmedel
och som tillsats i form av steviaglykosider och utslaget av dessa inväntas med stort intresse."

citerat från: http://www.stevia.se/info_pages.php?pages_id=5&osCsid=87c6e8ac20c5ef6d4bdfd7d9e53252db

12 mar 2010, 15:15
Profil Skicka e-post
Användarvisningsbild

Lite längre ner står det
"Forskare från olika länder har kommit fram till att användandet av steviosid är helt säkert. Den
dödliga dosen är väldigt hög, 15-20 g/kg kroppsvikt. Det behövs endast små mängder av det
för användning som sötningsmedel. Steviosid är inte cancerogent utan har bl. a. visat sig minska
bröstcancer hos råttor. Absorptionen och metabolismen av steviosid har studerats hos frivilliga
människor. Studierna har påvisat att det inte tas upp av kroppen. Steviosid påverkar varken mäns
eller kvinnors fertilitet."

Gillar själv stevia, grymmaste växten!

22 mar 2010, 05:26
Profil Skicka e-post
Användarvisningsbild

sambeställning låter nice, jag köpte nyss från märket naturell vegetabiliskt protein heter det bara anonymt i en stor vit hink, de hade inte det jag brukar köra på affärn så testade nytt. Gillar det dock inte så värst, klumpar sig lätt.. Men får väl pina mig igenom hinken;)

15 aug 2010, 09:51
Profil Skicka e-post

Stevia är toppen, bara Sverige som tror att allt är cancerframkallande. Man får ju jämföra med alternativet; socker. Då är stevia kung.

Jag sambeställer gärna!! Har just fått hem 2 kg av chokladsmaken dock, men om ett par månader så! :D

26 aug 2010, 09:52
Profil Skicka e-post
Användarvisningsbild

Plus att dan quinn rekomenderar det på youtube. Är ni inte sålda sen innan så kolla, han är väldigt övertygande.

26 aug 2010, 10:21
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 10 inlägg ]